Adresa Univerzitetskog kliničkog centra Sarajevo je: Bolnička 25. 71000 Sarajevo Telefon centrala UKCS: 00 387 33 297 000 Autobusne linije br. 14. i br. 17. polazište ispred Doma Armije. Sa autobusne ili željezničke stanice tramvajem broj 1. do stanice Drvenija most, a potom sa polazišta Dom Armije, autobusna linija br. 14. ili 17 do UKCS-a. Taksi stajalište je pored glavne kapije UKCS. Klinika za pedijatriju nalazi se na lokalitetu Jezero, adresa: Patriotske lige 81. |
Prijevoz pacijenata unutar Univerzitetskog kliničkog centra se odvija vozilima kliničkoga autotransporta. |
Na lokaciji UKCS-a u toku su radovi rekonstrukcije i dogradnje objekata te trenutno nema osiguranoga parkirališta za pacijente i posjetitelje. Stoga Vas molimo da predvidite dovoljno slobodnoga vremena za pronalaženje parkirališnog mjesta izvan bolničkog kompleksa te da ukoliko Vam to dozvoljava vaše zdravstveno stanje radije koristite gradski prevoz. |
Naša je bolnica paviljonsog tipa (smještena na više lokacija i obuhvaća oko 45 objekata). Stoga snalaženje katkad nije jednostavno. Kliknite da biste vidjeli plan objekata. |
Vaše žalbe, pohvale i prijedloge osoblje je uvijek spremno saslušati i preduzeti potrebne mjere. Ako ih želite izraziti u pismenom obliku na raspolaganju Vam je 35 sandučića, postavljenih za te namjene unutar UKCS-a. Od odgovorne sestre odjeljenja možete tražiti da Vam se obezbjedi anketni listić.
Želite li nas pohvaliti, pokuditi, dati prijedlog nakon dolaska kući? Pišite nam na info@kcus.ba |
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 3. Zdravstvena zaštita u UKCS se pruža kontinuirano 24 sata. Redovno radno vrijeme u UKCS je od 8,00-16,00 sati, a raspoređuje se na način da se osigura kontinuitet u pružanju zdravstvene zaštite na najsvrsishodniji način.Rad se obavlja u jednoj, više smjena, turnusima, dežurstvu i stalnoj pripravnosti kao posebnim uslovima rada u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i podzakonskim aktima o rasporedu radnog vremena (kantonalno Ministarstvo zdravstva shodno ovlašćenjima iz člana 96 Zakona o zdravstvenoj zaštiti). Konkretan raspored radnog vremena u UKCS utvrđuje se posebnim uputstvom Generalnog direktora o organizovanju radnog vremena. Svi uposlenici su dužni da se strogo pridržavaju utvrđenog radnog vremena i u propisanoim random veremenu budu na svojim radnim mjestima. Raspored radnog vremena sa naznakom imena i prezimena ordinirajućih ljekara obavezno se ističe na mjestima koja su dostupna pacijentima u svim Organizacionim jedinicama UKCS u kojima se pruža zdravstvena zaštita. Član 4. Pacijenti hospitalizirani u UKCS-u i njihove posjete kao i zdravstveni i drugi zaposlenici dužni su da se strogo pridržavaju kućnog reda UKCS-a u procesu pružanja zdravstvene usluge pacijentima. |
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 10.
Član 11. Pacijentu na hospitalizaciji se može odobriti izlazak u grad u iznimnim
slučajevima o čemu odluku donosi šef Odjeljenja na prijedlog
ordinirajućeg ljekara i o tome izdaje pismenu dozvolu. Član 12. Pacijent je dužan da se sa imovinom UKCS-a koristi domaćinski. Pacijent koji namjerno ili iz krajnje nepažnje pričini materijalnu štetu
UKCS, dužan je istu naknaditi odmah po utvrđivanju štete. Član 13. Šefovi i glavne sestre Klinika, šefovi i glavne sestre Odjeljenja,
glavna sestra UKCS i zaposlenici Unutrašnje službe zaštite vrše stalnu
kontrolu i nadzor nad poštivanjem prava pacijenata, obaveza i
odgovornosti pacijenata kao I odredaba kućnog reda, svaki u okviru
svojih ovlašćenja. |
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 14. Dolaskom na liječenje pacijent je obavezan sa sobom ponijeti sve potrebne dokumente: -valjanu uputnicu (u slučaju hitnog prijema, uputnicu mogu u roku od 24 sata nakon prijema dostaviti i bliži srodnici), -ovjerenu knjižicu zdravstvenog osiguranja (dokaz o mogućem dopunskom zdravstvenom osiguranju), -raspoloživu medicinsku dokumentaciju o prethodnom liječenju, -valjanu ličnu kartu ili drugi identifikacijski dokument sa slikom i JMB -pacijenti koji dolaze na zakazane operativne zahvate sa sobom donose nalaz ljekara koji ih je naručio na operativni zahvat, sve laboratorijske i ostale nalaze koji su traženi u predoperativnoj obradi -predmete za ličnu higijenu, pidžamu, papuče i kućni ogrtač, a po dozvoli ljekara i drugo. Član 15. Pri dolasku na hospitalizaciju nije dozvoljeno nositi sa sobom stvari od vrijednosti i veće količine novca. Po prijemu na Klinike UKCS, novac i druge stvari od vrijednosti pacijent
je dužan da preda prijemnoj službi na čuvanje o čemu mu se izdaje
potvrda. Član 16. Stvari pacijenta, koji je kao hitan slučaj primljen na hospitalizaciju, odnosno koji se nalazi u teškom ili besvjesnom stanju, a nema u pratnji članove porodice, zapisnički prima medicinski tehničar na odjeljenju gdje je pacijent smješten, a zatim u svemu postupa kao sa stvarima pacijenata koji su primljeni pod normalnim uvjetima. Član 17. Prije smještaja na odjeljenje, pacijent se sanitarno obrađuje prema uputstvima ljekara koji prima bolesnika. Obavezno je odstraniti lak sa noktiju na rukama i nogama, ukloniti šminku i sav nakit. Obaveza je pacijenta, a u cilju sigurnosti i uspješnosti liječenja, da prilikom prijema ukaže na sve eventualne ozljede i na sve promjene u zdravstvenom stanju. |
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 18. Prijem bolesnika u UKCS vrši se, po pravilu, svakim radnim danom od 8,00
do 14,00 sati na osnovu uputnice i ovjerene zdravstvene knjižice za
stacionarno liječenje i konsultativno-specijalističku zdravstvenu
zaštitu koju izdaje ovlašteni ljekar iz primarne i specijalističke
zdravstvene zaštite i koja vrijedi 30 dana od dana izdavanja. Član 19. Ukoliko je pacijent osigurano lice drugih kantonalnih zavoda
zdravstvenog osiguranja sa teritorije Federacije, iz RS i Brčko
Distrikta, pored važeće zdravstvene isprave treba da ima i uputnicu sa
odobrenjem za liječenje od nadležnog zavoda zdravstvenog osiguranja kao
i naknadne saglasnosti za usluge čija vrijednost prelazi cijenu
utvrđenu Sporazumom o načinu i postupku pružanja zdravstvene zaštite
izvan područja kantonalnih zavoda zdravstvenog osiguranja kome
osiguranik pripada (Sl.novine FBiH br. 41/01). Član 20. Prilikom prijema pacijenta na hospitalizaciju, dežurni ljekar je dužan
da na osnovu zdravstvenog stanja pacijenta ocijeni opravdanost
upućivanja na bolničko liječenje. Član 21. Ukoliko se ne radi o zbrinjavanju hitnog stanja, pacijent se mora primiti na liječenje ili medicinsku obradu u najkraćem mogućem roku, koji ne može biti duži od 30 dana, o čemu se na uputnici sačinjava posebna zabilješka, iz koje su vidljivi razlozi odlaganja prijema i tačan termin kasnijeg prijema. Član 22. Prilikom prijema na hospitalizaciju, pacijent je obavezan da da svoje
lične podatke uz prezentaciju lične karte ili drugog identifikacionog
dokumenta sa slikom i JMB kako bi se mogao ustanoviti njegov identitet. Ukoliko se identitet pacijenta ni na koji način ne može utvrditi, obavještava se MUP radi provođenja postupka utvrđivanja identiteta. Član 23. Prijem bolesnika sa duševnim smetnjama se obavlja po posebnom postupku propisanom Zakonom o zaštiti osoba sa duševnim smetnjama.
|
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 24. Prijem neosiguranih lica vrši se na isti način kao i prijem ostalih pacijenata uz prethodnu akontativnu uplatu očekivanih troškova liječenja. U hitnim slučajevima neosigurana lica se primaju bezuslovno uz obavezu naknadne uplate troškova liječenja akontativno dok se nalaze na hospitalizaciji, a konačnog iznosa po okončanom liječenju. Od pacijenta ili članova njegove poroddice se uzima pismena izjava da će snositi troškove liječenja. Izjava mora sadržavati tačne podatke preuzete sa identifikacionih dokumenata sa navedenim brojevima isprava i čitkim upisima imena i prezimena, prebivališta, JMB broja lične karte, pasoša i sl.
Član 25. U slučaju prijema neosiguranih lica (hitni ili redovni ) potrebno je skocentrisati sve potrebne zdravstvene usluge na nužni broj dana. Član 26. Ukoliko je pružena zdravstvena usluga pacijentu koji je strani državljanin kao hitan slučaj odmah se vrši akontativna naplata pružene usluge, a ako isti pismeno izjavi da nema materijlnih sredstava sačinjava se zapisnik koji obavezno sadrži: podatke o identitetu stranca (prezime i ime, godina rođenja, zanimanje, državljanstvo, prebivalište, odnosno boravište u zemlji čiji je državljanin, kao i adresa u Federaciji ako je ima, broj putne isprave i od koga je izdata), iznos naknade, način i rok plaćanja koji ne može biti duži od 30 dana po otpustu, uz konstataciju da strani državljanin nema pravo na korišćenje zdravstvene zaštite po propisima o zdravstvenoj zaštiti po međunarodnim ugovorima o socijalnom osiguranju ili po drugom osnovu i izjavu sa potrebnim podacima lica koje preuzima obavezu plaćanja (podaci kao u članu 24 stav 3 Pravilnika). Član 27. Ukoliko se prilikom prijema pacijenta, utvrdi da je do povređivanja došlo nasilnim putem, ljekar koji je izvršio pregled obavezno ispunjava obrazac „prijave o ozljedi" i dostavlja ga Policijskoj upravi na znanje i eventualni postupak i Zavodu zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo. Član 28. Prilikom prijema bolesnika ispunjavaju se slijedeći obrasci:
|
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 29. U skladu sa osnovnim ljudskim pravima i vrijednostima u zdravstvenoj zaštiti da svako ima pravo na poštivanje kao čovjek, pravo na samoodlučivanje, pravo na mentalnu i fizičku sigurnost i osobnu zaštitu, poštivanje vlastite privatnosti, i zdravstvenu zaštitu koja mu nudi najviši stupanj zdravlja, za vrijeme hospitalizacije u UKCS-u, pacijenti imaju pravo biti upoznati :
|
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 30.
|
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 31.
|
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 32.
|
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 33.
|
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 34.
|
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 35. Pacijenta na odjeljenje Klinike UKCS prihvata medicinski tehničar, smješta u postelju, upoznaje sa kućnim redom i pomoćnim prostorijama kao i osnovnim informacijama koje su pacijentu potrebne (ime odjeljenskog ljekara, sestara, plan pregleda i sl.) Član 36. Odmah po prijemu, sobni ljekar je dužan izvršiti pregled pacijenta, ordinirati terapiju i dati nalog za laboratorijske i ostale pretrage kako bi se postavila prijemna dijagnoza pacijenta.
Član 37. Dežurni ljekar koji vrši prijem hitnih slučajeva izvan redovnog radnog
vremena određuje smještaj pacijenta i izdaje svim zaposlenim uputstva za
novoprimljenog pacijenta. Član 38. Za vrijeme boravka u UKCS pacijent je dužan, u cilju bržeg oporavljanja i ozdravljenja, da se u svemu pridržava uputa medicinskog osoblja. Član 39. U skladu sa osnovnim pravima pacijenata, člana 29 ovog Pravilnika, za
sve vrste operativnih zahvata, invazivnih, dijagnostičkih i terapeutskih
postupaka, obavezno se predhodno obezbjeđuje pismeni pristanak
pacijenta, odnosno roditelja ili staratelja ako je pacijent maloljetan
ili lišen poslovne sposobnosti. Član 40. Pacijent ima pravo da odbije bilo koji pregled ili medicinski tretman. Zdravstveni radnik je dužan da pacijenta prethodno detaljno informiše o štetnim posljedicama po zdravlje i drugim rizicima ako odbije pregled ili medicinski tretman. Član 41. Pacijent ima pravo na naknadu štete koja mu je nanesena pružanjem neodgovarajuće zdravstvene zaštite, u slučaju dokazane stručne greške. Član 42. Pacijent ima pravo na tačno obavještavanje i pouku o svim pitanjima koja se tiču njegovog zdravlja, kao i pravo na povjerljivost svih podataka koji se odnose na stanje njegovog zdravlja. Član 43. Pacijent ima pravo na izbor između više mogućih oblika medicinskih intervencija koja mu ponudi ljekar osim u slučaju neodložne intervencije čije bi nepoduzimanje ugrozilo njegov život i zdravlje i izazvalo trajna oštećenja. Član 44. Pacijent ima pravo odbiti pregled i liječenje od strane ljekara zbog gubljenja povjerenja. Član 45. U slučajevima kada pacijent, odnosno roditelj ili staratelj, odnosno
član uže porodice za maloljetno lice, lice lišeno poslovne sposobnosti i
lice u besvjesnom stanju, nisu zadovoljni vrstom zdravstvene usluge,
načinom pružanja zdravstvene usluge, kvalitetom zdravstvene usluge,
ishodom dotadašnjeg načina ostvarivanja zdravstvene zaštite, kao i
odnosom prema njima u procesu pružanja zdravstvenih usluga, mogu
podnijeti zahtjev za formiranje ljekarskog konzilijuma. Član 46. Ako se utvrdi da je zahtjev za osnivanje ljekarskog konzilijuma bio neosnovan, podnosilac zahtjeva snosi troškove konzilijarnog pregleda. Član 47. U slučajevima izuzetne ugroženosti zdravlja pacijenta, konzilijarni pregled se ima izvršiti odmah. Član 48. Pružanje bilo koje zdravstvene usluge pacijentu vrši se obavezno u prisustvu ljekara i medicinskog tehničara. Član 49. Pacijent se smješta i liječi na odjeljenje na kojem se liječe ista i srodna oboljenja, a samo izuzetno se hitni prijem može izvršiti i na druga odjeljenja. Član 50. Sva medicinska dokumentacija se mora voditi uredno, u istoj moraju biti
upisani svi podaci o toku liječenja, terapija, hirurške i druge
medicinske intervencije, rezultati analiza, odnosno cijeli tok
liječenja. Član 51. Lijekovi se izdaju pacijentima isključivo po pismenom nalogu ljekara koji se bilježi u temperaturnu, odnosno terapeutsku listu. Član 52. Lijekovi i drugi sanitetski materijal mogu se trebovati i čuvati u
odjeljenskim priručnim apotekama samo za potrebe do najviše pet dana. |
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 53. Za vrijeme hospitalizacije pacijent ima pravo na ishranu u skladu sa svojim svjetonazorom ukoliko nije u suprotnosti sa propisanom medicinskom dijetom. Član 54. Objedi pacijenata se vrše u određenim vremenskim razmacima:
Izuzetno od prednjeg, prema ljekarskom uputu i vrsti bolesti, objedi pacijenata mogu se obavljati i više puta dnevno. Član 55. Dijetu za ishranu pacijenata određuje ordinirajući ljekar. Odjeljenski jelovnik sastavlja glavna sestra na osnovu lista.
Član 56. Hrana se iz centralne kuhinje transportuje na odjeljenja i istu
preuzima glavna sestra ili smjenska sestra sa servirkama kontrolišući
količinu, vrstu i dijetu gotove hrane. |
(Pravilnik o Kućnom redu Član 57. Posjeta bolesnicima je dozvoljena svaki dan u vremenu od 15,30 do 16,30 sati. Član 58. U izuzetnim slučajevima šef odjeljenja na prijedlog ordinirajućeg ljekara i saglasnost šefa Klinike može dozvoliti članu porodice da bude pored bolesnika povremeno ili stalno za određeno vrijeme o čemu se daje pismena dozvola. Član 59. Zabranjuje se ulazak posjetiocima pacijenata na odjeljenja utvrđena od strane šefa Klinike: -za pedijatriju -Intenzivne internističke njege -za bolesti pluća i tuberkulozi "Podhrastovi" -operacione sale Radi prevencije širenja zaraza ne preporučuje se posjeta sa malom djecom. Član 60. Na prijedlog epidemioloških službi i sanitarne inspekcije, mogu se povremeno zabraniti posjete na svim bolesničkim odjelima. Član 61. Kod teških bolesnika posjeta se može ograničiti kako u pogledu vremena, tako i broja posjetilaca, o čemu odlučuje šef odjeljenja, odnosno dežurni ljekar.
Član 62. Posjetioci bolesnika moraju paziti na red i čistoću i prilikom posjete ne smiju remetiti mir bolesnika. Član 63. Posjeta pokretnim pacijentima se u zimskom periodu obavlja u holovima Klinika, a ljeti u krugu UKCS-a. Član 64. Informacije o zdravstvenom stanju pacijenata kod kojih nije dozvoljena posjeta daju se svakim danom i to od 13,00 do 14,00 sati.
Član 65. Unošenje hrane ležećim pacijentima je dozvoljeno u vrstama i količini
koje odgovaraju propisima dijetalne ishrane pacijenta i uz dozvolu
ordinirajućeg ili dežurnog ljekara. Član 66. U krugu UKCS se vozila parkiraju isključivo na obilježenom parking prostoru. Član 67. Posjetioci i pacijenti koji za vrijeme posjete borave u krugu UKCS, dužni su da sav otpad odlože u postavljene kante za otpatke.
Član 68. Zaposlenicima Kliničkog centra zabranjeno je primanje bilo kakvih poklona od pacijenata ili članova njihoveporodice. Ova zabrana mora biti jasno istaknuta i na vidnom mjestu na svim odjeljenjima UKCS. |
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 69. Otpust ležećih pacijenata vrši ordinirajući ljekar uz saglasnost šefa odjeljenja i šefa klinike, a samo u izuzetnim slučajevima otpust može da obavi dežurni ljekar. Član 70. Pacijent može biti otpušten i na svoj lični zahtjev, ukoliko ne boluje
od zaraznog oboljenja ili duševnog oboljenja i ukoliko ne postoji
neposredna opasnost po njegov život.Podaci o ovome se moraju unijeti u
otpusnicu, odnosno u istoriju bolesti.
Član 71. Prilikom otpusta sa liječenja pacijentu se obavezno uručuje otpusno pismo.Ono mora da sadrži datum, podatke o identitetu bolesnika, početku i završetku liječenja, zaključnu dijagnozu, laboratorijske i ostale pretrage pri dolasku i odlasku, te terapiju ukoliko je ona uslov za dalje liječenje. Član 72. Kod otpusta pacijenata koji su maloljetni ili lišeni poslovne sposobnosti vrši se primopredaja bolesnika roditeljima, staraocu ili drugoj rodbini isključivo uz potpis lica koje preuzima bolesnika. Član 73. Pacijent se može otpustiti sa liječenja zbog ne pridržavanja načina
liječenja, zbog ne pridržavanja odredaba kućnog reda, zbog postupaka
odnosno ponašanja koji onemogućavaju pravilno ukazivanje medicinske
pomoći drugim bolesnicima, ali sve pod uvjetom da je prethodno upozoren i
opomenut. Član 74. U slučaju smrti pacijenta koji se hospitalizira u UKCS-u. ovlašćeni
ljekar-mrtvozornik utvrđuje vrijeme i uzrok smrti a zatim se umrli
transportuje u mrtvačnicu, u skladu sa odredbama Pravilnika o načinu pregleda umrlih i načinu utvrđivanja vremena i uzroka smrti („Službene novine FBiH", broj 15/00).
Član 75. Ako ljekar ustanovi da je smrt nastupila od zarazne bolesti ili kao posljedica nasilja, dužan je o tome odmah obavijestiti nadležne institucije. Član 76. U slučaju ako umre pacijent, a ustanovi se da je primljen pod lažnim imenom uz tuđe identifikacione dokumente, prijava smrti se vrši MUP-u radi službene identifikacije umrlog. Član 77. Radi utvrđivanja uzroka smrti provodi se obdukcija tijela umrlog.
Član 78. Kada je pacijent umro u UKCS-u, Generalni direktor na zahtjev člana uže
porodice, odnosno staratelja umrlog, može odlučiti da se obdukcija ne
provodi.
Član 79. Obdukcioni nalaz je sastavni dio medicinske dokumentacije i mora biti naveden i u otpusnom pismu. Ukoliko je utvrđen pravni interes kopija obdukcionog nalaza se može dati članovima porodice umrlog. Član 80. Evidencija o izvršenim pregledima umrlih vodi se u skladu sa propisima. Član 81. U slučaju smrti pacijenta glavna sestra klinike na kojoj je pacijent hospitaliziran odmah obaviješta porodicu umrlog telefonskim putem ili slanjem telegrama. Obavjest putem telefona mora biti saopštena na prikladan način i
odgovarajućoj osobi. Prethodno se mora obavjestiti da li se na
telefonskoj liniji nalazi dijete ili starija osoba, kojima se samo
izuzetno mogu saopštiti tragične vijesti Član 82. Stvari iza umrlog se popisuje zapisnički na odjeljenju gdje je
bolesnik umro i uz potpis predaju članovima uže porodice umrlog ili
njegovim najbližim srodnicima. |
(Pravilnik o Kućnom redu) Član 83. Pacijent ima pravo da, neposredno ili pismenim putem, traži zaštitu svojih prava na kvalitet, sadržaj, vrstu zdravstvene usluge i na odnos prema njemu u procesu pružanja zdravstvenih usluga. Ukoliko pacijent ne može ili ne želi da se prvo obrati ordinirajućem ljekaru o događaju koji je predmet pritužbe, pisani prigovor podnosi Generalnom direktoru UKCS. Sve primjedbe i pohvale na pruženu zdravstvenu uslugu ili odnos zdravstvenih radnika prema njemu u toku pružanja zdravstvene usluge, pacijent može dostaviti i putem anketnih kutija koje su postavljene na svim odjelima UKCS-a. Pritužba treba sadržavati lične podatke podnosioca, vrijeme boravka u UKCS, mjesto boravka i ime ordinirajućeg ljekara. Pritužbu podnosi pacijent lično ili uz njegovu saglasnost član porodice ili staratelj. Roditelji imaju pravo podnošenja pritužbi i bez saglasnosti djeteta. Po nalogu Generalnog direktora će se bez odlaganja ispitati opravdanost pritužbi i u roku od tri dana dostaviti odgovor podnosiocu prigovora. Ukoliko utvrđivanje činjenica traje duže, rok se može produžiti o čemu se obavještava podnosilac prigovora. Zaštitu svojih prava pacijent može tražiti kod nadležnog suda u skladu sa zakonom. |